mercoledì 2 novembre 2011

Versace for H&M: the countdown

We're almost there. On 17 November, the most rabid fashionistas can finally see and touch the collection designed by Donatella Versace for H&M. The capsule collection will be present in 300 cities scattered throughout 40 countries in which the brand has its own low-cost stores. The days of waiting will be filled by a series of events, and on 8 November the collection will march in New York. The location? Still top secret.
What we can say is that these garments designed by Donatella Versace incorporates the salient features of the fashion house: the greek, strong fantasies of impact and large gold buttons with the Versace emblem.
The pieces created for the Swedish brand is 90: 40 for her more than 20 accessories and 20 pieces for him, more than 10 accessories. The price of these creations ranges from 19.50 euros for earrings, rings and printed caps, to 249.00 euros for more 'precious' clothes. Here are some previews from photo by Michele De Andreis, who reinterprets in a contemporary key the aesthetics at the turn of the 80s and 90s. I am looking forward to racing at H&M to see the collection, especially the accessories. And you?




Ci siamo quasi. Il 17 novembre le più accanite fashioniste potranno finalmente vedere e toccare con mano la collezione disegnata da Donatella Versace per H&M. La capsule collection sarà presente in 300 città sparse nei 40 Paesi in cui il marchio low cost ha i suoi punti vendita. I giorni d'attesa saranno riempiti da una serie di eventi, e l'8 novembre la collezione sfilerà a New York. La location? Ancora top secret.
Quello che si può dire è che questi capi disegnati da Donatella Versace riprendo lo caratteristiche salienti della casa di moda: le greche, le fantasie forti e d'impatto e i grossi bottoni dorati con lo stemma Versace.
I capi creati per il brand svedese sono 90: 40 per lei più 20 accessori e 20 pezzi per lui, più 10 accessori. Il prezzo di queste creazioni va da 19,50 euro per orecchini, cappellini stampati e anelli, a 249,00 euro per gli abiti più 'preziosi'. Qui alcune anticipazioni dal servizio fotografico di Michele De Andreis, che rilegge in chiave contemporanea l'estetica a cavallo tra i anni '80 e '90. Io non vedo l'ora  di correre da H&M a vedere la collezione, soprattutto gli accessori. E voi?












0 comments:

Posta un commento