sabato 30 giugno 2012

Weekly In and Out: Blue and green and Too much make up

IN
Sea and sky, water and grass, cobalt and emerald. Green and blue. Before I have written that the green is one of the most beautiful colors and difficult to wear, in all its shades and gradations. I have written that blue is synonymous with elegance that never goes out of fashion, and as the green is in. But I had not written that these two protagonists of the color chart, put together can give rise to exceptional effects and creations. In particular, this year we will have lots of bags, accessories and dresses in green and blue, any kind of green with any kind of blue. Without distinctions. The important thing is that they stand together. IN.



Cielo e mare, acqua e prato, cobalto e smeraldo. Verde e blu. In passato ho scritto che il verde è uno dei colori più belli e difficili da indossare, in tutte le sue sfumature e gradazioni. Ho scritto che il blu è per me sinonimo di eleganza, che non passa mai di moda, che come il verde è in. Ma non avevo ancora scritto che questi due protagonisti della tabella cromatica, messi insieme possono dare vita ad effetti e creazioni eccezionali. In particolare quest'anno avremo un'ampia scelta di borse, accessori ed abitini in verde e blu, qualsiasi tipo di verde, con qualsiasi tipo di blu. Senza distinzioni. L'importante è che stiano insieme. IN.

Stella McCartney

Benetton

Blumarine

Gottex

Guess

Kenzo

Marc Jacobs

Mila Shon

Roberta Di Camerino

Stuart Weitzaman

OUT
The makeup is nice. And it's funny for a woman. With certain look and in different circumstances is even complementary. But do not tell me that it is nice in summer, on the beach, with golden skin naturally colored by the rays of the sun. And do not tell me those excessive make up, with colorful eyelids, shimmering lipstick, and then eye liner, mascara and blush, is the ideal on the seaside in summer below 40 degrees. I never like too much makeup, although I admit that it would be good with certain outfits and for special occasions. But being in the middle of July and make-up as Carnival is OUT.



Il trucco è bello. Ed è anche divertente per una donna. Con alcuni look ed in diverse circostanze è addirittura complementare. Ma non ditemi che lo è anche in estate, sulla spiaggia, con la pelle naturalmente dorata e colorata dai raggi del sole. E soprattutto non ditemi che quei trucchi eccessivi, con le palpebre coloratissime, i rossetti scintillanti, e poi eye liner, mascara, cipria, fard, siano l'ideale al mare in piena estate sotto i 40 gradi. Io non amo mai il trucco eccessivo, anche se ammetto che con determinati outfit ed in particolari occasioni potrebbe andare bene. Ma essere in pieno luglio e truccarsi come a Carnevale è OUT.


3 comments:

Posta un commento