lunedì 18 novembre 2013

THESIGN and the ad campaign with 'over 70' models

Hold on. I'm going to show you exclusive photos of a fashion advertising campaign that you've never seen before. It will do so much talking, and in the environment of the web where the fashion professionals meet, it has already made noise and loved it. We are talking about the THESIGN brand, born in 2011 from the idea of young Italian designer Luciano Parisi, class '85, currently designer and cool hunter of an Atelier of Maison Chanel, in Paris.
It's the first all Italian urban/streetwear brand, but very close to the world of fashion. Trendy. Above all, THESIGN is provocative, irreverent, ironic, authentic brand. Could be, therefore, better advertising campaign to represent it? The models, in fact, are some old women of the village of origin of Parisi, Petrella Tifernina, in Molise (one of smallest Italian region). Among the 1200 inhabitants of the small village Luciano spent the summers of his childhood, and when he imagined an ironic and provocative advertising to introduce his brand to the world, he immediately thought to the ideal models to interpret it to the best: the elders of the village in Molise. Authentic, real, spontaneous.
A new and original way to provoke the entire fashion world, always too studied, 'photoshopped', fake. Instead, the images you see here, were taken in the narrow streets of the medieval village, were not increased, and the models have not been fixed and combed by any expert hand.
In the pictures of the THESIGN ad campaign you can see some oversize sweatshirts that , as Parisi explained, "are items that everyone can wear".
But for Christmas the first line of accessories will come out and everything is almost ready for the real big debut: the fall/winter 2014-15 collection which will be presented with a special event during the Paris Fashion Week on next February.
At this point, if there was a prize for the most original and 'shock' advertising campaign of the year, in fashion, certainly it would go to Luciano Parisi and his special 'wearers'.


Tenetevi forte. Sto per mostrarvi le foto esclusive di una campagna pubblicitaria di moda come non l'avete mai vista prima. Farà tanto parlare, e nell'ambiente del web in cui si incontrano i professionisti del settore ha già fatto rumore ed è piaciuta moltissimo. Stiamo parlando del brand THESIGN, nato nel 2011 dall'idea del giovane stilista molisano Luciano Parisi, classe '85, attualmente cool hunter e designer per un Atelier della Maison Chanel, a Parigi.
E' il primo marchio urban/streetwear tutto italiano, ma molto vicino al mondo del fashion. D'avanguardia. Soprattutto, THESIGN è un brand provocatorio, irriverente, ironico, autentico. Poteva esserci, quindi, campagna pubblicitaria migliore di questa per rappresentarlo? Le modelle, infatti, sono alcune anziane donne del paesino d'origine di Parisi, Petrella Tifernina, in Molise. Tra i 1200 abitanti del piccolo borgo Luciano ha trascorso le estati della sua infanzia, e quando ha immaginato una pubblicità ironica e provocatoria per presentare al mondo il suo marchio, ha subito pensato ai modelli ideali per interpretarlo al meglio: gli anziani del paesino molisano. Autentici, veri, spontanei.
Un modo nuovo e originale che vuole essere una provocazione per l'intero sistema moda, sempre troppo studiato, 'photoshoppato', finto. Invece le immagini che vedete qui, scattate tra i vicoletti del caratteristico borgo medievale, non sono state ritoccate, e le modelle non sono state truccate e pettinate da nessuna mano esperta.
Nelle foto della campagna pubblicitaria di THESIGN vedrete delle felpe oversize che, come ha spiegato Parisi, "è un capo che tutti possono indossare".
Ma per Natale uscirà la prima linea di accessori ed è quasi tutto pronto per il vero grande debutto: la collezione autunno/inverno 2014-15 che sarà presentata con un evento speciale durante la settimana della moda a Parigi, il prossimo febbraio.
A questo punto, se ci fosse un premio come campagna pubblicitaria più originale e 'shock' dell'anno, nella moda, di certo andrebbe a Luciano Parisi e ai suo speciali 'indossatori'.

Carmela, 93 anni

Tilde, 87 anni

Tilde, 87 anni

Dora, 76 anni

Tilde, 87anni

Gaetano, 93 anni

Dora, 76 anni - Carmela, 93 anni - Ida, 83 anni

Dora, 76 anni - Carmela, 93 anni - Ida, 83 anni

Ida, 83 anni

Dora, 76 anni

Ida, 83 anni

Pia, 79 anni

Pia, 79 anni

Addolorata, 84 anni

Teresa, 94 anni

Teresa, 94 anni

Maria Carmela, 76 anni

Giorgio, 77 anni

Giuseppina, 69 anni
A curiosity: Petrella Tifernina is one of the locations where the last blockbuster movie "Sole a catinelle" by Checco Zalone was shot.  And some of the 'models' that you see in these photos have also participated as extras for the blockbuster film, in these days in Italian cinemas. Them, the 'over 70' of the Molisan village, are now the real star.

Una curiosità: Petrella Tifernina è una delle location in cui è stato girato il film "Sole a Catinelle", di Checco Zalone. E alcune delle 'modelle' che vedete in queste foto hanno anche partecipato come comparse per il film campione di incassi, proprio in questi giorni nelle sale italiane. Loro, gli 'over 70' del paesino molisano, sono ormai delle vere e proprie star. 

Luciano Parisi, creative of THESIGN and cool hunter and designer for an Atelier of Maison Chanel in Paris

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